Til dyreklinikker
Servicebeskrivelse og handelsbetingelser for klinikker
Her finder I de overordnede rammer for Faunas løsning til klinikker: drift, support, fakturering, opsigelse og ansvar. Databeskyttelse er beskrevet i ‘Vilkår og databehandleraftale’ for klinikker.
1. Ydelsen (servicebeskrivelse)
- Omfang: Adgang til Faunas løsning til klinikker, herunder overførsel og visning af relevante konsultationsdata til kæledyrsejere, bruger- og adgangsstyring samt standard support.
- Tilgængelighed & vedligehold: Fauna tilstræber høj tilgængelighed. Planlagt vedligehold kan forekomme. Akut vedligehold kan iværksættes for at afhjælpe driftsforstyrrelser.
- Forudsætninger: Klinikken sikrer kompatibel browser/internet, korrekt brug og nødvendig information til personale og klienter.
- Ændringer i tjenesten: Fauna kan løbende forbedre/ændre funktioner. Væsentlige ændringer, der påvirker brugen væsentligt, varsles med rimeligt varsel.
2. Support
- E-mail: support@faunaapp.dk
- Telefon: (+45) 30 23 93 76.
- Tidspunkter: Hverdage kl. 9–16 (DK-tid), undtagen helligdage.
- Omfang: Hjælp til opsætning, brug og fejlsøgning i løsningen. Tredjepartsprodukter/systemer er uden for standard support.
3. Priser og fakturering
- Priser: Fremgår af den underskrevne samarbejdsaftale mellem Fauna og klinikken.
- Fakturering: Månedsvis bagud for registrerede overførsler/ydelser.
- Betaling: 14 dage netto. Ved forsinket betaling pålægges gebyr og rente efter renteloven.
- Prisændringer: Kan foretages med 30 dages varsel, medmindre andet er aftalt skriftligt.
4. Varighed, opsigelse og suspension
- Varighed: Løbende, så længe klinikken anvender løsningen.
- Opsigelse: Klinikken kan til enhver tid bringe samarbejdet til ophør ved at stoppe med at bruge løsningen og logge ud af Faunas extension. Der afregnes alene for registrerede overførsler og ydelser frem til ophør.
- Suspension: Fauna kan midlertidigt begrænse adgangen ved væsentlig misligholdelse, sikkerhedsrisiko eller manglende betaling. Klinikken orienteres snarest muligt.
5. Rettigheder og brug
- Brug: Klinikken får en ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig brugsret til løsningen i aftaleperioden.
- IP: Alle immaterielle rettigheder tilhører Fauna og/eller Faunas licensgivere.
- Acceptabel brug: Løsningen må ikke anvendes i strid med lovgivning eller tredjemands rettigheder.
6. Tredjeparter og integrationer
- Ansvarsafgrænsning: Fauna er ikke ansvarlig for tilgængelighed eller ændringer hos tredjepart, for eksempel journalsystemer, netværk eller browserudbydere.
- Adgang: Fauna kræver ikke direkte adgang til klinikkens interne systemer. Løsningen fungerer via Faunas extension i en standard webbrowser.
7. Ansvar og ansvarsbegrænsning
- Generelt ansvar: Parterne er ansvarlige efter dansk rets almindelige regler.
- Begrænsning: Indirekte tab (driftstab, avancetab m.v.) er udelukket. Faunas samlede ansvar er begrænset til det vederlag, som klinikken har betalt til Fauna i de seneste 12 måneder forud for det ansvarspådragende forhold.
- Force majeure: Parterne hæfter ikke for forhold uden for deres rimelige kontrol.
8. Databeskyttelse og fortrolighed
- Databehandling: Reguleres af ‘Vilkår og databehandleraftale for klinikker (GDPR art. 28)’.
- Fortrolighed: Parterne skal behandle ikke-offentlige oplysninger fortroligt.
9. Ændringer af vilkår
- Varsling: Væsentlige ændringer af disse vilkår varsles med 30 dage. Fortsat brug efter ikrafttrædelse udgør accept. Hvis klinikken ikke kan acceptere ændringerne, kan aftalen opsiges med almindeligt varsel.
10. Lovvalg og værneting
- Lovvalg: Dansk ret.
- Værneting: De danske domstole.